--> NASIB PEKERJA KFC | NGO MULA BERSUARA | BERITA PANAS | Jiwa Kacau

Sebuah Blog Yang Memberikan Berita Informasi Artis Gosip Artikel Berita Isu Terkini Semasa Video Dan Info Menarik

NASIB PEKERJA KFC | NGO MULA BERSUARA | BERITA PANAS

| NASIB PEKERJA KFC | NGO MULA BERSUARA | BERITA PANAS

Isu pergaduhan antara staff KFC dan juga customer cina yang sangat langsi di I-City nampaknya dah jadi isu besar sekarang ni..


aku sangat hairan, kenapa customer cina tu tak terus membuat laporan Polis kata dia dipukul, sebaliknya dia terus pergi lapor pada wakil DAP?


Adakah bagi customer cina tersebut, DAP lebih berkuasa dari pihak Polis?


Dan wakil DAP Segambut serta peguam pelanggan cina terbabit menambah burukkan keadaan apabila membuat satu sidang media menyalahkan pekerja melayu di KFC seratus peratus.


Wakil DAP Segambut telah mengapi-apikan keadaan dengan mendakwa pelanggan cina tersebut tak bersalah, sebaliknya pekerja melayu KFC tu yang bertindak keterlaluan pada pelanggan.


Sebagai seorang wakil rakyat, adakah Lim Lip Eng mengambil pandangan dari kedua-dua belah pihak? Takkan nak jadi berat sebelah jaga bangsa sendiri je beb..


Persoalannya.., betulkah pekerja melayu di KFC tu benar-benar bersalah? Betulkah pekerja melayu KFC di I-City tersebut terlampau "samseng" sehingga suka-suka pukul orang bila penat berkerja?


Sekarang ni, pihak KFC dah keluarkan kenyataan bahawa dorang dah suspend beberapa staff KFC yang terbabit dalam kejadian tersebut. Dan KFC juga dah buat satu laporan Polis terhadap insiden tu.


Bagi menjamin keadilan bagi pekerja KFC yang tertindas tu, hari ni satu NGO melayu, Suara Anak Muda 1 Malaysia (SAM1M) bertindak mempertahankan staff KFC.


Menurut Arman Azha Hj Abu Hanifah sebagai jurucakap bagi SAM1M, kebenaran harus dipertahankan atas dasar semangat 1 Malaysia kerana ia merupakan asas perpaduan.


Dan SAM1M juga meminta semua saksi kejadian berhubung dengan mereka bagi mencari keadilan dan kebenaran.


Kat bawah ni adalah kenyataan dari Arman dan SAM1M.. Gua harap nasib pekerja melayu KFC terbabit akan dibela sepenuhnya.. DAP dah cuba mempolitikkan keadaan untuk timbulkan perpecahan kaum!!



Isu KFC, Tgk Apa Nak Jadi Bila Di Bakar-bakar Sentimen Kaum.. Seorang Pemuda Cina Memaki Pekerja-pekerja KFC Yg Penat Bekerja Melayan Pelanggan Dengan Memaki Dan Menengking Pekerja Tersebut Perkataan "Cibai Punya Melayu"


Akhirnya Tercetus Pergaduhan, Beberapa Saksi Dlm Restoran Tersebut Juga Mengesahkan Perkara Tersebut Melalui Twitter Juga Di Blog2.


Kini Ahli Parlimen DAP Terus Pertahankan Pemuda Cina Tersebut Buat Sidang Akbar. Kenapa Pergi Ke DAP Bukan Ke Pihak Polis Adakah Ini Satu Mainan Politik Kerana Melayu Kini Berpecah, Siapa Yg Pertahankan Pekerja2 Melayu Tu Pulak, Saya Dan Rakan2 SAM1M , Insyallah Akan Pertahankan Pekerja2 Tersebut, Kerana Kebenaran Harus Di Pertahankan Atas Dasar Semangat 1Malaysia Dan Perpaduan Negara Adalah Batu Asas Negara Kita.


Pada Pekerja2 KFC Tersebut Jika Terbaca Sila Hubungi Pihak Saya, Juga Pada Saksi Kejadian Sila Hubungi Saya Bagi Mencari Keadilan Dan Kebenaran.


Arman Azha Hj Abu Hanifah
Suara Anak Muda 1Malaysia
SAM1M


Berkait

Tiada ulasan:

Catat Ulasan