Catatan

Tunjukkan catatan dari Mac, 2012

TRAK TERBALIK, DUIT BERTABURAN

Imej
Berjuta-juta syiling mata wang Kanada bertaburan di lebuh raya negara ini semalam, apabila sebuah trak keselamatan terbabas lalu melanggar batu granit di bahu jalan sebelum terbalik mengakibatkan dua orang cedera parah.

Kejadian itu berlaku pada pukul 4 petang waktu tempatan berhampiran Ramore, dekat Ontario, iaitu 635 kilometer barat laut Ottawa apabila sebuah kenderaan milik syarikat, Brinks terbabas sebelum berlanggar dengan dua buah trak lain dan sebuah van.

Polis Wilayah Selatan Porcupine Ontario, Konstabel Marc Depatie berkata, dua lelaki yang berada dalam trak Brinks dikejarkan ke hospital berhampiran untuk mendapatkan rawatan, namun tiada kecederaan lain dilaporkan.

BUNUH DIRI KETIKA BERCHATTING DI FACEBOOK

Imej
Taiwan – Bunuh diri ketika `chatting’ bersama rakan-rakan di laman sosial Facebook. Itu yang berlaku kepada Claire Lin pada hari ulang tahunnya yang ke-31. Kerana marahkan teman lelakinya yang tidak pulang ke rumah bagi meraikan hari jadinya, dia bertindak bodoh dengan mengambil keputusan untuk membunuh diri. Selepas menyalakan arang di dalam biliknya, Claire sempat memuat naik imej biliknya yang dipenuhi dengan asap. Entri terakhirnya dalam FB menunjukkan Claire bersembang dengan sembilan orang rakannya. Salah seorang rakan yang dikenali sebagai Chung Hsin turut menasihatkan Claire supaya bertenang dan membuka pintu bilik serta memadamkan api tersebut. Namun Claire membalasnya “Asap ini menyesakkan. Ia juga membuat mata saya berair. Jangan menulis lagi,”. Beberapa rakan yang lain cuba menasihatkannya supaya tidak mengambil jalan bodoh itu, namun tiada seorang pun daripada mereka menghubungi 911 ataupun polis. Ayat terakhir yang ditulis oleh Claire ialah “Sudah terlambat. Bilik saya …

SEMINGGU LAYAN 20 LELAKI

Imej
AMY (bukan nama sebenar) memiliki rupa paras sederhana dan bertubuh kecil. Jika dilihat daripada segi fizikal, gadis dari Perak ini langsung sama sekali tidak berdaya untuk melawan tenaga lelaki.

Dibelasah, dipukul dan ditendang menjadi makanannya jika dia tidak mengikut kata kawan rapatnya untuk melayani nafsu lelaki yang melanggannya.

Tambah gadis muda berusia 20 tahun itu, dia tidak pernah menyangka kawan rapat yang dikenalinya sejak di bangku sekolah itu bertindak untuk melacurkan dirinya.

“Ibu tidak mengesyaki apa-apa kerana rakan perempuan memberitahu untuk membawa saya ke Melaka atas tujuan bekerja.


“Tanpa curiga dan percaya kepada rakan, saya ikut juga dia untuk bekerja sementara. Dia janjikan saya untuk bekerja di restoran makanan segera.


“Namun apabila sampai di sana, baru tahu yang dia sebenarnya menipu. Kerja yang dijanjikan tiada malah saya disuruh melacurkan diri.

“Saya dibawa tinggal bersama rakan dan suaminya. Apabila rakan pergi bekerja, suami dia menjaga saya dan memantau …

MENGGUNAKAN TELEFON ANDROID ANDA SEBAGAI MODEM TANPA WAYAR UNTUK MELAYARI INTERNET

Imej
Anda bolehmenggunakan telefonAndroidandasebagai modemtanpawayaruntukmelayari internetpada PC anda, andaboleh melakukan initanpapengakarantelefon Android anda.


Berikutadalah cara yangbenar-benarmudah danpaling mudahuntuk menghidupkanandroidmudah alihandasebagai modemtanpa wayar untukPC anda.Dengan ini, andamemerlukanaplikasiandroidpercuma,telefonandroiddanPC.


PdaNetandroidapptidakmemerlukanakses rootfirmwaretelefon anda.

CARA NAK LAJUKAN LOADING FACEBOOK | TIPS

Imej
Boleh cuba cara ini untuk mempercepatkan loading fb anda.
Step 1: Buka C:\Windows -> System32 -> Drivers -> Etc Step 2: Double click perkataan hosts dan open with Notepad.  Step 3: Save notepad tersebut di desktop anda.
Step 4: Buka Notepad anda di desktop, dan paste cod dibawah.
203.106.85.66 www.facebook.com 203.106.85.66 facebook.com  Step 5: Save notepad anda dan cut notepad tersebut. Paste balik notepad anda di C:\Windows -> System32 -> Drivers -> Etc ( tempat tadi ).

KLCC TERBAKAR??

Imej

AKSI CIKGU DI CHINA

Imej
Untuk menjadi seseorang yang berilmu dan berguna kepada masyarakat, kita mestilah belajar daripada seorang insan mulia yang bergelar Guru. Seperti yang kita sedia maklum, bukan mudah untuk menjadi seorang guru yang mampu melahirkan anak murid yang cemerlang dari segi sahsiah dan akademik.

Setiap guru ada cara/gaya/style mengajar mereka tersendiri supaya murid-murid dapat faham apa yang hendak disampaikan. Tetapi, cuba anda lihat gambar-gambar di bawah ini, anda tak rasa ke yang cara mengajar guru-guru tersebut seperti pelik dan kadangkala melampau?








Berdasarkan gambar di atas, sesetengah guru menggunakan segala objek yang ada disekeliling mereka supaya murid faham akan ilmu yang hendak disampaikan. Selain itu, ada juga yang mempamerkan 'gaya-gaya pelik' dalam mengajar seperti gambar yang pertama dan kelima di atas. Macam-macam gaya cikgu di China ni kan? haha

REAKSI BUDAK PEREMPUAN MELAYU MABUK

Imej
Natasya Loffa :WTF ! Ramai lagy orang yang lebih teruk dari aku okay , so please jangan pandai mereke reke cerite yang aku dah rabak or pape lagy. MAse nir tengah sambut birthday aku . Kepade kau orang tak ade dalam hotel tu, jangan pandai mereke reke cerite ni. Sebab dalam bilik tu kite orang hanye mabuk dan tak melakukan maksiat , so please jage mulut kau orang. Macam kau orang baik sangat , takkan si lelaku tak pernah merase jolok buret perempaun dengan jari dan takkan lah si perempaun tak pernah rase kotey lelaki dalam mulut kan , lain kali sedar skit komen gambar aku .

ASTRO ANIMAX LIVE

Imej

TV9 LIVE

Imej

TV3 LIVE

Imej