--> ANEH CARA LELAKI INI MENDAKI GUNUNG | Jiwa Kacau

Sebuah Blog Yang Memberikan Berita Informasi Artis Gosip Artikel Berita Isu Terkini Semasa Video Dan Info Menarik

ANEH CARA LELAKI INI MENDAKI GUNUNG

| ANEH CARA LELAKI INI MENDAKI GUNUNG


Seorang lelaki yang berasal dari England berusaha menyelesaikan pendakian Gunung Kilimanjaro dan lari maraton dengan menggendong boneka harimau sepanjang 2.7 meter di belakangnya.

Paul Goldstein merupakan seseorang yang sudah memecahkan rekod maraton di Brighton. Goldstein berlari dengan menggendong boneka harimau seberat 15 kilogram. Namun saat ini, Goldstein menguji keberaniannya dengan mendaki Gunung Kilimanjaro di Afrika dengan membawa boneka harimau yang sangat besar.

Lelaki yang berusia 49 itu cuba untuk mendaki puncak Gunung Kilimanjaro dan akan menyertai kejuaraan maraton pada minggu depan. Pendakian gunung yang dilakukan Goldstein merupakan kampennya untuk melindungi Harimau Benggala. Sebagai seorang pemandu pelancong, Goldstein sering menghabiskan waktunya dengan mengambil gambar harimau-harimau di alam bebas.

"Harimau itu terancam pupus, saya akan sangat menyesal bila melihat dunia tanpa seekor harimau. Harimau merupakan haiwan yang cukup bererti bagi saya," ujar Goldstein, seperti dipetik dari Orange.
Goldstein bahkan merancang untuk menyumbangkan dana sebesar puluhan ribu poundsterling kepada Wort More III Alive, sebuah yayasan yang digagaskan oleh Taman Nasional Bandhavgarh, India.(AUL)



Berkait

Tiada ulasan:

Catat Ulasan