Catatan

Tunjukkan catatan dari Mei, 2012

MEMBONCENG BASIKAL HALIMUNAN DISEKITAR BANDAR | GAMBAR

Imej
Siri manipulasi gambar di bawah dihasilkan oleh oleh Zhao Huasen. Ianya mengingatkan aku kepadamotorsikal halimunan  dalam entry yang lepas. Haha. Mengenai siri gambar di bawah, bagi aku ianya merupakan satu karya manipulasi gambar yang kreatif dan hebat!














INILAH SEKOLAH TERMEWAH DAN TERMAHAL DIDUNIA | GAMBAR

Imej
Angan salah, ini bukan mall, hotel atau tempat seumpamanya di mana orang bersenang-senang, tapi ini adalah bangunan sekolah, tempat orang belajar, menimba ilmu. Orestad College, di Denmark, menjadi satu satunya bangunan sekolah termewah dengan pelbagai kemudahan kelas pertama.

Sekolah ini direka seselesa mungkin untuk para pelajar dengan begitu diharap mereka boleh menghasilkan prestasi maksimum. Kalangan ahli akademik Denmark percaya bahawa sinar matahari dapat membangkitkan semangat belajar para pelajar. Oleh itu, bangunan sekolah telah direka bentuk sedemikian rupa untuk memaksimumkan masuknya sinar matahari sebagai penerangan.

Tidak seperti umumnya sekolah yg serba terkotak-kotak, maka reka bentuk bahagian dalam justru dibuat serba terbuka, sehingga lantai bahagian atas boleh melihat bahagian-bahagian di bawahnya. Selain sambungan internet di setiap tempat, setiap pelajar juga mendapat laptop percuma. Juga ada bantal oren multi fungsi-fungsi yang boleh digunakan untuk santai, belaja…

NENEK 80TAHUN HAMPIR MATI KETIKA MELAKUKAN TERJUNAN PAYUNG TERJUN | VIDEO

Imej
Seorang wanita berumur 80 tahun, terakam di dalam sebuah video yang memaparkan insiden payung terjun.
Rakaman tersebut menunjukkan seorang pesara, bernama Laverne, bercakap dengan sangat yakin bahawa dirinya akan melompat terlebih dahulu.

Ketika ditanya mengapa Ia memutuskan untuk terjun payung, Laverne mengatakan bahawa Ia ingin sekali melakukannya, "Selama 40 tahun," dan dirinya menyatakan dengan sangat yakin: "Hari ini Ya hari ini!"

Tapi apa yang terjadi? Semua yang sudah dirancang tidak berjalan sesuai dengan yang dirancang.

Wanita itu tiba-tiba ketakutan dan nervous, kerana momen saat dirinya mau melompat tinggal sebentar lagi, dan Ia pun dipaksa dan didorong dari dalam pesawat untuk boleh segera terjun payung serta mengambil posisi sebelum terjun.

Istrukturnya mengatakan, "Bagaimanapun, Aku harus mendesaknya keluar, dan akhirnya Kami keluar."

"Dapat anda lihat berkali-kali, Kami bergolek-golek di udara, hingga pada akhirnya pesara itu tergantung di s…

PEGAWAI KERAJAAN CHINA BAYAR ZHANG ZIYI RM347JUTA UNTUK SEKS | GEMPAR

Imej
Pergh!!! Skandal menteri Malaysia yang dikatakan membayar aktress terkenal untuk seks nampak sangat kecil jika ingin dibandingkan dengan angka yang didedahkan media China hari ini.

Media China hari ini kecoh dengan pendedahan skandal seks bekas pegawai tertinggi kerajaan mereka, Bo Xilai yang kini didakwa membayar sejumlah wang untuk hubungan seks bersama aktress dan selebriti terkanl Zhang Ziyi.

Bo Xilai dikatakan membayar sebanyak RM2.9 juta kepada aktress tersebut untuk hubungan seks buat pertama kali sekitar tahun 2007 setelah mereka dikenalkan oleh rakan.

Rakan Bo Xilai yang sama, Xu Ming dikatakan menawarkan RM4.9 juta untuk Zhang Ziyi kembali ke ranjang bersama bekas pegawai kerajaan China itu.

Laporan juga menyebut yang pelakon wanita berusia 33 tahun itu telah tidur bersama Bo Xilai sekurang-kurangnya 10 kali di’antara tahun 2007 dan 2011 di Beijing, China.

Media China turut melaporkan yang kegiatan pelacuran Zhang Ziyi bukan sahaja melibatkan Bo Xilai malah beberapa lagi orang ka…

HUKUMAN KEPADA PENGHINA RASULULLAH DI NEGARA ARAB

Imej
HUKUMAN DI SANA AMAT KETAT DAN SEBAB ITULAH MAKSIAT,JENAYAH DAN PENGHINAAN KE ATAS RASULULLAH DAN ALLAH SWT HAMPIR TIADA.

Parlimen Kuwait pada Khamis lalu, 3 Mei bersetuju penggubalan undang-undang yang membuat penghina Allah atau Nabi Muhammad SAW boleh dihukum mati. Keberanian ini mencetuskan perdebatan panas mengenai kebebasan bersuara di negara kecil di Teluk Arab tersebut.

"Kami tidak mahu melaksanakannya kerana orang berpendapat atau berfikir kerana Islam menghormati orang-orang ini," kata anggota parlimen dari pembangkang Ali al-Deqbasi, Agence France-Presse (AFP) melaporkan.

"Tapi kita perlu undang-undang ini kerana kejadian penghinaan terhadap Allah meningkat. Kita harus mencegah mereka."

Pada keputusan kedua dan terakhir daripada pungutan suara, 40 ahli parlimen memilih untuk meluluskan RUU yang akan memberi hukuman mati pada mereka yang menghina Allah atau Nabi Muhammad. Dalam pindaan tersebut, pesalah yang membela tindakan mereka ketika ditanya oleh hakim a…

GAMBAR SEBELUM DAN SELEPAS NAJWA LATIF SEBELUM DIBALING TEPUNG OLEH KAWAN KAWANNYA

Imej
happy belated birthday najwa latif

MARK ZUCKERBERG DAH BERKAHWIN

Imej
ini gambar terbaru dari marck zuckerberg

MENGUNTING KERTAS UNTUK MENGHASILKAN POTRET | VIDEO

Imej
Like a pro. Hanya menggunakan gunting dan kertas kecil, Ming Liang Lu menghasilkan potret. bakat yang menakjubkan!




MUNCUL LELAKI BERJUBAH PUTIH ANGKAT JASAD SEBLAH TANGAN | MATI SYAHID | VIDEO

Imej
Ketika askar upahan rejim Basyar Al-Assad sedang menggila membunuh penunjuk perasaan, tiba-tiba keluar susuk tubuh seorang lelaki berjubah putih dari arah sebelah tentera Basyar Al-Assad.
Lelaki itu mengangkat mangsa yang syahid dibunuh askar upahan Basyar Al-Assad dengan tenang sedangkan di belakangnya ada tentera bersenjata.
Kelihatan lelaki berjubah putih itu tenang mengangkat pemuda yang telah mati syahid itu dengan sebelah tangan sahaja.
Siapakah lelaki berjubah putih itu?
Masih menjadi persoalan. Tengok video di bawah ini, mungkin kurang jelas tapi video yang kedua di penghujungnya mungkin anda dapat amati betul-betul.. Wallahu a’lam.
(Petikan Facebook Islam Iman Ihsan)
*Video ini pada asalnya telah dimuat naik pada 28 Disember tahun lalu sebelum dimuat naik berulang kali oleh pelbagai pihak.
*Lelaki dalam jubah putih itu dikatakan ghaib selepas menyerahkan pemuda yang cedera itu kepada sekumpulan pemuda lain.
*Punyalah tenang lelaki itu berjalan keluar dari bangunan di sebelah jasad pe…

PENYANYI YUNA RUGI RM5,000 DAN HILANG GITAR | KERETA DI PECAH MASUK

Imej
Penyanyi terkenal, Yunalis Zarai atau Yuna mengalami kerugian lebih RM5,000 selepas keretanya dipecah masuk di Subang Jaya, pagi semalam. 

Dalam kejadian jam 5.30 pagi itu, penjenayah melarikan set radio kereta dan dua gitar termasuk milik penyanyi baru yang juga anak didiknya, Diandra Arjunaidi.
Kereta penyanyi terbabit sebelum itu digunakan seorang rakannya, pemain gitar kumpulan muzik yang sering mengiringi persembahannya dikenali sebagai Farhan Fadzlishah atau Pa'an, 26, untuk pulang ke Subang Jaya pada jam 7 malam.

Timbalan Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Superintendan, Tan Ah Chuan, ketika dihubungi berkata, kejadian berlaku ketika hujan lebat.

“Bapa Pa’an terjaga jam 5.30 pagi selepas terdengar bunyi bising di bahagian garaj kereta.

“Dia memeriksa bunyi bising itu sebelum ternampak kelibat dua lelaki sedang memecahkan cermin tingkap belakang kereta Yuna, manakala dua lagi lelaki sedang menunggu di luar pintu pagar bersama dua motosikal,” katanya ketika dihubungi. 

INILAH MANUSIA YANG TIDAK BERSYUKUR

Imej
Pada hakikatnya, manusia memang dilahirkan dengan pelbagai keunikan, bakat, kebolehan dan kesempurnaan dari segi fizikal dan mental melainkan memang sejak lahir beliau seorang yang kurang upaya.
Yang dilahirkan sempurna fizikal ni pula yang merosakkan anggota badan yang diberikan. Lelaki ini dengan sengaja membuat pembedahan untuk membelah lidahnya menjadi bercabang. Kenapa tak bersyukur ?! pelik juga lelaki ni..
Korang lihatlah gambar dibawah ni:





Hensem ke buat macam ni??..

BAYI INI LAHIR BERSAMA AL-QURAN DARI RAHIM IBUNYA | SUBHANALLAH

Imej
Ulama terkenal dari Nigeria pada Senin (14/5) bergumul di Mushin, Provinsi Lagos, barat daya Nigeria, untuk menyaksikan upacara penamaan seorang bayi.

Bayi tersebut bukan bayi biasanya sehingga harus masuk pemberitaan di media, namun bayi yang terlahir pada 7 Mei 2012 tersebut terlahir dengan membawa sebuah Quran kecil di tangannya dari rahim ibunya. Allahu akbar!

Setelah menyampaikan sebuah kultum, seorang ulama Nigeria, Ustadz Abdul Rahman Olanrewaju Ahmed, memberikan nama kepada bayi tersebut dengan nama Abdul Wahab Iyanda Aderemi Irawo.

Dalam pemberian nama tersebut, Ustadz Abdul Rahman juga menasihati sang ibu dari jabang bayi tersebut bahwa bayinya bukanlah seorang nabi meskipun ia terlahir dari rahimnya sambil memegang Quran.

Beliau juga menambahkan bahwa hal tersebut merupakan kehendak Allah, untuk mengirim bayi tersebut ke dunia dengan cara yang menakjubkan, yakni terlahir dengan membawa Quran dari rahimnya.

Ulama lain yang ikut dalam acara tersebut antara lain Sheikh Abdulraman S…

PEREMPUAN DENGAN BULU KETIAK PANJANG

Imej
Idealnya, ketika menggunakan baju tanpa lengan, seorang gadis akan mencukur bulu di ketiaknya. Namun Emer O'Toole, gadis Inggeris ini tidak sungkan menunjukkan bulu ketiaknya di satu tayangan TV nasional.

Suka atau tidak, bulu ketiak memang tumbuh secara alami. Namun demi alasan estetika, wanita kerap mencukur bulu yang tumbuh. Bulu pada ketiak di anggap kotor untuk perempuan. Stigma ini sudah tumbuh di masyarakat sejak waktu yang lama.

Emer O'Toole, gadis berusia 18 tahun ini menolak untuk mencukur bulu pada ketiaknya. Emer tampil dengan yakin diri di satu tayangan TV dengan mengenakan dress tanpa lengan. Dia pun tidak malu saat diminta untuk menunjukkan bulu ketiaknya. Dengan penuh percaya diri, Emer mengangkat lengannya.

Gadis asal Dublin ini mulanya juga mencukur bulu ketiaknya. Hal ini dimulai ketika dia berusia 14 tahun. Ia mengaku melakukan hal itu kerana dorongan orang lain. Namun saat ini ia berharap dapat merubah pandangan orang terhadap bulu ketiak.

"Saya mulai…

FACEBOOK BAKAL PERKENALKAN SERVIS BAYAR UNTUK DAPAT PERHATIAN RAKAN DI FRIEND LIST

Imej
Facebook akan memperkenalkan satu ciri baru di mana ia akan membenarkan penggunanya membayar bagi memastikan status terbaru pengguna dilihat oleh semua rakan dalam senarai akaun mereka. Jadi sekiranya si polan dalam senarai rakan anda yang membayar untuk servis ini bergaduh dengan teman lelakinya dan dia kemaskini tentangnya di Facebook, SEMUA orang akan tahu! Facebook dikatakan akan menawarkan ciri itu pada harga yang berbeza, termasuk menawarkannya secara percuma. Ciri terbaru ini dijangka akan memberi Facebook keuntungan berjumlah USD 90 bilion. Semoga Tuhan menyelamatkan kita semua!

SOLIDARITI BUAT PALESTIN

Imej
Tahanan Palestin yang berada di Mogok Lapar memerlukan Bantuan anda, Sila Kongsi Status ini dengan kawan anda untuk menyebarkan KESEDARAN tentang Mogok lapar yang terbesar dalam sejarah ..
Bilal Thiab ... 76 Hari Thaer Halahleh ... 76 Hari Hassan Safadi ... 70 hari Omar Abu Shallal ... 68 Hari Mohammedd Al-Taj ... 60 hari Mahmoud Sarsak ... 54 Hari Faris Al-Natur ... 47 hari Jafar Ezz Al-Din ... 53 Hari Abdallah Al-Barghouthi 32 Hari lebih daripada 2000 Banduan .... 27 hari
Berkongsi dan jangan biarkan Media Barat mengebumikan kes mereka, semua mereka meminta HAK ASASI mereka sebagai tawanan perang, hak Lawatan, Hak pendidikan dan hak-hak lain yang diisytiharkan oleh undang-undang antarabangsa.
*mereka terseksa setiap saat, dan boleh mati bila-bila masa sahaja, ada yang telah turun 30 kg, bleeding di beberapa bahagian di tubuh, dan gigi pun luruh,,, sama-sama kita banyakkan taubat & berdoa untuk ikhwah kita di sana,tolong sebarkan ke semua group yg ada, ini antara usaha kecil yg boleh kita bua…