--> BEZA CINTA DULU DAN SEKARANG | Jiwa Kacau

Sebuah Blog Yang Memberikan Berita Informasi Artis Gosip Artikel Berita Isu Terkini Semasa Video Dan Info Menarik

BEZA CINTA DULU DAN SEKARANG

| BEZA CINTA DULU DAN SEKARANG


kalau kita tengok memang banyak perbezaan antara cinta dulu dan cinta sekarang... cinta dulu malu-malu tapi cinta sekarang tak tahu malu! mungkin bagi sesetengah orang sekarang, cinta tu umpama dah dapat tiket kebebasanlah... kebebasan untuk keluar berdua-duaan, berpegang tangan malah hinga ke bilik hotel... berkorban untuk cinta sampai body tergadai!

cinta dulu...
kalau nak luahkan rasa kasih sayang takdelah secara terang-terangan... luah dalam surat cinta!hanya kita dan pasangan sahaja yang tahu!
tapi cinta sekarang...
luah dekat youtube... semua orang boleh tengok! takde langsung rasa malu... tapi bila orang dah kutuk dan mengata tau pulak nak malu kan? 

cinta dulu...
panggil saya awak je, tak pun panggil nama... seganlah nak panggil abang ke, sayang ke! 
tapi cinta sekarang...
baru 2 minggu bercinta dah boleh panggil papa dan mama... amboi!!

cinta dulu...
usahkan nak bawa balik ke rumah, nak hantar depan pintu pagar pun dah takut... takut ayah kita tunggu dengan muka bengis dan parang di tangan! kang tak pasal-pasal kena tetak...
tapi cinta sekarang...
berani bawa masuk rumah curi-curi masa mak ayah takde... nauzubillah!!

banyak sebenarnya beza cinta dulu dan sekarang... tapi saya tulis 3 yang utama ni je! kalau anak-anak remaja sekarang tak terlalu taksub dengan cinta, tidak akan ada kes buang-buang bayi ni... cinta mereka hanya berlandaskan nafsu semata-mata! sepatutnya jadikan cinta itu amanah dari Allah... pelihara dan jaga ia sebaik-baiknya, baru berkekalan!

Berkait

Tiada ulasan:

Catat Ulasan